fredag 1 oktober 2010

Systerbesök och trattkantareller...

E
n av mina systrar var hos mig idag!  (Härligt att få besök av dig, syrran!)
Hon hade med sin en bukett med ringblommor, rosor och höstrudbeckia. Buketten satt i en sån söt kruka:



Det var så roligt att få ringblommor för såna har jag inga i min trädgård! Alla säger att dom är sååå lätta och att dom självsår sig så gärna! Men inte hos mig! Jag stödde ut frön på ett ställe men det var inga som grodde! Men nu får jag njuta av syrrans blommor!

Sen på kvällen kom mellansonen med flickvän. De hade varit och plockat svamp och hittat massor av trattkantareller:


Oj vad dom rensade!!  Sen gjordes det varma mackor med svampstuvning! Mums vad gott det var!!!

Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.