måndag 31 maj 2010

Stegen som blev över.....

N
är jag gjorde hammock-klätterställningen blev det en stege över. Den ställde vi som stöttare till en av plommonträdets grenar. Sen satte jag fast 2 gamla amplar på en av stegpinnarna för jag vill inte ha några barn klättrande på den. I amplarna planterade jag silverarv som jag hade sparat i några krukor. Jag tog bort en massa silverarv förra året men ville inte kasta allt och nu kom dom ju till nytta.




Jag flyttade också två klematis som inte växte så bra där de satt . Nu får de klättra på stegen istället...en på varje sida! Framför satte jag reseda "Alba" som jag har sått. Jag har inte haft den blomman förut så det ska bli spännande att se hur den ser ut!

Nu blommar mossfloxen så fint:

Härligt med olika färger!
Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Kanonbra ...vilka ideér man får från dig :)Va fin floxen är. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken smart ide:) Det blir ju jättebra! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Snyggt och nu fick man ju beundra din pot on a pin ställning igen (eller vad den nu hette:) ) Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  4. Så otroligt snyggt det blev, vilka fina grejer du gör! Kommer att bli supersnyggt med klematis klättrande på stegen!
    Mossfloxen är jättefin!
    Ha en fin vecka!
    //Margot

    SvaraRadera
  5. Vad fina Mossflox o du är alldeles omöjlig med dina idéer på roliga rabatter o fina blommor
    Ha de´gott
    Kram Ninne

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.