onsdag 14 december 2011

Nu har jag gjort årets granristomte!

I
dag har jag gjort en granristomte till den gamla kälken. I år gjorde jag lite annorlunda. Jag gjorde först en stomme av pinnar:

Upptill snurrade jag ihop dom med ståltråd!

Sen satte jag granrisruskor runt och snurrade också fast dom upptill med ståltråd. Jag trodde jag varit smart som gjort en stomme detta år men det var svårt att få den att stå på kälken så till slut fick jag ta stombenen utanför kälkkanten, två åt varje håll. Då stog den bättre med stöd av granriset.
Så här blev det färdiga resultatet:

Granristomten fick sen en grankotte till näsa, fönsterlav till skägg och överst en tomteluva!


Image and video hosting by TinyPic

8 kommentarer:

  1. Jag har gjort fyra granristomtar i år, de blev jättebra. Jag borrade hål i ett vedträd och satte en pinne i och så klädde jag den med granris.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fin som vanligt! jag blev ju inspirerad av dina tomtar förra året och gjorde en likadan.
    kram

    SvaraRadera
  3. Den är så himla fin i sin enkelhet din tomte!! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Kul en sådan måste jag göra...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Så mysfin! Jag brukar göra av mossa men detta verkar mycket enklare.Tack för idén!

    SvaraRadera
  6. Sååå söt....du är sååå idérik o det blir så himla bra. Kram Helen

    SvaraRadera
  7. Din tomte är jätte fin,förra året gjorde jag en men i år efter det som hänt med Kuling har jag tappat lusten att fixa till det,men håller tummarna för att jag återfår lusten i helgen,ha det så gott,maggan

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.