söndag 23 maj 2010

Nu har jag gjort en Tipsy pot!

Ä
ntligen har jag fixat till en Tipsy pot! Jag har tänkt att göra en sån i flera år men det har inte blivit av. Men nu så har jag äntligen fått till en! Krukorna är inte så jättefina men dom hade jag redan så dom fick duga! Alla krukorna måste ha ett hål i mitten! En gammal fasadflaggstång var perfekt som mittstång:


Allt framme...bara att sätta igång! En stor kruka och tre mindre!


Här har jag slagit ner mittstången i den största krukan som ska vara i botten! Jag slog ner pinnen ordentligt i marken så att det blev riktigt stadigt!


Jord i den stora krukan och sen har jag trätt på den första krukan!


Här har alla krukor kommit på plats och jord i alla krukorna!

Nu är det bara blommor som saknas men dom kommer också komma dit! Ska bara fundera på vilka blommor som jag ska plantera där!
Här kan ni se fler bilder på google om : Tipsy pot
En del har gjort hängande också...kul!
Image and video hosting by TinyPic

17 kommentarer:

  1. Åh vilka stora härliga krukor, torkar ju inte ut lika lätt heller. Att jag inte tänkt på att man kan använda det också. :)

    SvaraRadera
  2. Såå snyggt det kommer att bli. Jag längtar att se dem med blommor.
    Din blogg är så inspirerande.

    Ha en fin dag

    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  3. Vilken kul iidée...har aldrig sett en sån förut :)
    Tjing
    Monica

    SvaraRadera
  4. Härlig idé! Få se om jag inte på sommaren kanske gör en jag med. Tack för tipset! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  5. Har aldrig tidigare sett något sådant! Ser härligt ut! Ska bli kul att se dem fyllda med blommor sedan!!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  6. Det där är ju så fint. Såg på nån blogg förra sommaren att de hade satt i smultronplantor. Jätte bra ide´. Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken häftig idé. Har aldrig sett nåt liknande. Men gillar det helskarpt. Ska bli kul att se när du planterat i den.

    SvaraRadera
  8. Har inte sett något sådant tidigare! Vilken kul idé om man har krukor över! Det kommer att bli toppenfint! Du måste visa bilder på hur det blev.
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  9. Tipsy pot, har aldrig hör det förr , man sett det hos Annika som jag gått blombinderikurs hos....Jättekul ide´! Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Jättekul ide;) ska bli kul att se det blommande resultatet. Tänk vad många roliga tips och ideer man får genom att blogga;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  11. Snyggt! O tack Lena för tipset om smultronplantor.... Har massor av såna! Kanske kan få till nåt ;-) Börjar ju bli gammal o stel!
    Gäller bara o komma ihåg o vattna.
    Men du fyller väl med blommor Irene. Du måste ju ha massor, så mycket som du sådde i vintras!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  12. Vilken lysande ide... har alrig tänkt på att man kan göra en stor sådan. Har sett små.
    Tack för detta
    Annika

    SvaraRadera
  13. Vad läckert med stora krukor... det kommer bli så fint i sommar med dina blommor i.

    SvaraRadera
  14. Det kommer att bli superfint med blommorna i =)

    SvaraRadera
  15. Vilken uppfinning, tänk bara att komma på det där, med blomster sen, vad läckert det kommer bli!

    SvaraRadera
  16. Så påhittig du är Irene! Jättefint!
    Kram zissi

    SvaraRadera
  17. Så rolig, har heller aldrig hört tipsy pot. Kram från Mitas hantverk

    SvaraRadera