tisdag 16 augusti 2011

Den rostiga mattpiskställningen är min...jippie!!!

J
ag har ett dagis som granne och utanför dagisgården har det länge stått en rostig mattpiskställning. Den har jag gått och tittat på länge, länge. Idag tog jag mod till mig och gick och frågade om dom ville bli av med den och det ville dom. Dom hade tänkt att åka med det till soptippen men eftersom den var så otymplig och tung så hade det inte blivit av! Åhhh vad lycklig jag blev!
Sen när mannen kom hem från jobbet bar han och sonen hem den till våran trädgård:


Så härligt rostig!

Ja nu undrar ni kanske vad man ska ha en sån till! Jo den ska bli en avdelare i trädgården.

Jag tog lite krukor som jag hade och ställde framför den.


Nu blev det ett härligt hörn att sitta och fika i. Den nedersta bilden är från andra sidan:


Åhh vad lycklig jag är nu.....Tänk att man kan bli så glad över en rostig mattpiskställning!!
Jag älskar rostiga saker!
Sen nästa år kommer jag sätta något som kommer att klättra i ställningen. Ja jag fundera lite mer på hur jag vill ha det!

Image and video hosting by TinyPic

13 kommentarer:

  1. Vilken tur att du vågade fråga till sist, det blev jättesnyggt, lite rost i trädgården är helt underbart.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt som avdelare i trädgården...bara lite avis :)
    Vilken tur du hade!
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  3. Tänk... det andra vill bli av med, blir andra super glada över, det är helt underbart. Som mattställning fungerade den ju inte längre... men som blomspalje är den ju helt perfekt =). Ska bli kul och se vad du hittar på =) kramis Mari

    SvaraRadera
  4. Det blev ju jättebra !! Vad kul att den kom till dig till slut ... det kommer att bli kanon med klätterväxter där till våren! Nu skall jag hålla ögonen öppna efter rostiga saker andra vill bli av med jag också !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Helt enkelt underbart...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Men så fint det blev! Jag blir så GLAD varje gång jag ser en finurlig återbrukad grej - denna blev ju bara för härlig...Grattis till idén och att ställningen blev din till slut.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  7. ja där ser man, endel har bara ett otroligt öga för möjligheterna i gammalt 'skrot' =D
    hur fint som helst!
    susanne

    SvaraRadera
  8. vilken kul grej, mysigt tycker jag men min man förstår inte alls charmen med rost,,jag får strida för att han inte ska måla med hammarlack..ha det gott kram

    SvaraRadera
  9. Jag testar om det går att skriva kommenentar som anonym. Har hört att det inte funkar. / Irene

    SvaraRadera
  10. Vilken bra ide med ställningen. Det komemr att bli såå fint med slingrande växter.

    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  11. Skööönt att det funkar nu med kommenteringen!

    SvaraRadera
  12. Det där blev ju precis så bra som man kunde ana när du berättade om att det var på gång.Riktigt lyckat!

    SvaraRadera
  13. Hmm mattpiskarställningar och gamla hammockar....jag bidrar med en gammal gungställning...som jag ska göra nåt liknande med när sonen vuxit ifrån den om något år....

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.