lördag 29 maj 2010

Den gamla hammockställningen har fått stegar och klätterväxter!

I
dag fixade vi stegarna till hammockställningen och satte dom på plats! Det blev en stege i varje pallkrage. Jag lät dom vara lite högre än hammockställningen så klätterväxterna har lite mer att klättra på:


Sen var det dags att plantera mina sådda klätterväxter:


Klätterväxterna är: Törnrosas kjortel, Lejongapsranka, Blomman för dagen "Scarlett o´hara, Blomman för dagen blå, Blomman för dagen vit med ljusblå, Purpurvinda "Carneval de Venezia", Luktärt "Fire and Ice", Luktärt "Pulsar" och Ipomoea "Tricolor Crimson Rambler".
En bild lite närmare på växterna:

Sen ska jag plantera lite sådda dahlior och ev några fler sådder.


En bild lite från sidan:

På den ena sidan har jag ställt 3 av mina största änglatrumpeter!

Ja nu hoppas jag att allt växer på bra så att det snart börjar att blomma riktigt fint! Skulle dom varna för frost får jag hölja "skapelsen" med fiberduk!
Image and video hosting by TinyPic

10 kommentarer:

  1. Stegarna blev ju pricken över i:et .....så
    snyggt.
    Tänk när allt vuxit upp och blommar---längtar efter bilder.

    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  2. Ja, det låter definitivt mycket lovande. Jag ser med spänning fram emot resultatet.

    Jag hoppas få ut mina klättrare nästa helg innan de växer fast för mycket i både varandra och allt annat.

    SvaraRadera
  3. Fiffigt och snyggt! Längtar tills mina lilje konvaljer sätter igång att blomma också!
    /Annika

    SvaraRadera
  4. Det blir säkert riktigt snyggt när alla klängisar har vuxit upp. Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  5. Wow häftigt,,jag är mycket spänd och ser fram emot när allt blommar hoppas du lägger in då,,din Tipsy pot var ur läcker!!
    Ha en go söndag kram MOnica

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg du har. Ska bli spännande att se resultatet av alla dina klättrare. Kul ide! Är ny i den här bloggvärlden och undrar i vilken växt zon är du? Själv har jag börjat blogga om min norrlandsträgård i zon 5-6 / Stina

    SvaraRadera
  7. det kommer tt bli görfint!!
    Ha det bäst/Berit

    SvaraRadera
  8. Jag blir bara helt tagen av din kreaktivitet. Stegarna kommer snart att vara gröna blomstrande väggar. Så många olika slag du planterade!

    SvaraRadera
  9. Vilken rolig ide med stegarna i hammocken!! Tror det kommer bli jättefint.

    Jag gillade din bildserie med månadens bild, så roligt att se förändringen!

    mvh Linda

    SvaraRadera
  10. Vad snart, vilken fräck idé. Jag skall också försöka komma på något bra till mina bönor, tror jag tar armeringesnät. Fint det växer hos dig.

    SvaraRadera