lördag 22 maj 2010

En liten tolvgudablomma och lite annat!

I
dag har vi haft ett härligt väder och jag har fortsatt att planerat mina sådder i olika krukor! Det går sakta framåt men ännu är det mycket kvar...hihi!

Det är så roligt att gå runt i trädgården och se sånt man sått börja blomma för första gången. Dom här perennerna sådde jag för något år sen...kommer inte riktigt ihåg om det var förra året eller året innan:

En liten söt tolvgudablomma, bakom blommar en vit fjärilsviol.


Det här är en långpipig majviva, Primula halleri


Nu blommar äppleträden så fint! Förra året blommade dom knappt alls men i år är det massor ...härligt:




Jag kan inte låta bli att visa ännu en bild på mina tulpaner. Dom fransiga tycker jag är sååå fina:


Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är på att driva upp perenner, jag har inte så väldigt många men dem jag själv drivit upp är jag otroligt stolt över. Så jag förstår din glädje när de blommar. Fint! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  2. Ååå så fint med blommande äppelträd. Måste testa perennsådd nästa år. Fransiga tulpaner är helläckert. Kram

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga tider, ljuvliga tulpaner;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.