söndag 3 oktober 2010

Pantersniglar och lejongapsflytt....

Ä
nnu en dag med ett härligt väder och ännu en dag där jag har fortsatt med att ta bort sommarblommor och tömma krukor! När jag tog bort plasten från en trälåda fick jag se vilka det var som trivdes i ribborna på lådans botten...jo pantersniglarna!


Jag brukar ha pantersniglar i min trädgård och dom brukar jag låta vara! Jag har inte märkt att pantersnigeln äter på mina växter och det är ju skönt! Den är vacker...för att vara en snigel..hihi!
Dom här petade jag bort så dom fick söka sig ett nytt ställe!

Mina lejongapsplantor som jag har haft planterat i krukor flyttade jag till en pallkrage. Har man tur så kan dom klara vintrarna. I vintras var det så kallt så då funkade det inte men det har fungerat andra vintrar så nu håller jag tummarna för att det ska gå bra detta år:


Jag har fortfarande problem med att få in bilder i bloggen! Idag trodde jag att jag skulle få ge upp för det bara laddade och laddade men till slut kom bilden fram i alla fall..tur!!

Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Fy för den lede med sniglar:) Hoppas att dina plantor klarar vintern:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå hört att Pantersniglar ska vara snälla... men inte hos mig :( Dom åt upp alla mina jordgubbar i våras och sommras, passionblommans blad i växthustet var god! och ett par nyplanterade växter gilla dom nu på hösten... jag har tagit dom på bargärning alla gånger.

    Lejongapsblomman, klara den av att stå ute?? jag trodde den var "ettårig" och inte klara frost.
    Kramis/ Mari

    SvaraRadera
  3. Pantersniglar??? Har jag aldrig hört talas om men jag vill inte ha dom. Sniglar är nog det äckligaste jag vet.
    Tack för goa kommentarer hos mej när jag mått dåligt. /Knatten

    SvaraRadera
  4. Såna sniglar har vi också lite av, men har aldrig sett så många som fanns under din låda, huuu.
    Trodde också att lejongap var ettårig, men det är kanske någon "specialsort" du har?
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att de är beskedliga, sitt farliga utseende till trots:)

    Ha det fint bland höstlöven,

    Rebecca

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.