onsdag 5 juni 2013

Tipsy pot nr 2, krukor i träd och fina vivor.


Idag gjorde jag en till Tipsy pot eftersom jag har en massa överblivna stora krukor. Denna satte jag framför lilla stugan. Blommorna jag planterade i krukorna är ännu små men jag hoppas att dom ska trivas och växa till sig!

I krukorna satte jag vita petunior, blå hänglobelia och gazania (påfågelblomster).

Två krukor satte jag också upp i plommonträdet. I dom planterade jag samma blommor:


Nu blommar flera av mina primulor.
Förra året flyttade jag mina japanska vivor, Primula japonica,  för dom var så små och höll på att dö. Nu har jag dom på en fuktigare plats och dom tacka mig genom att bli stora och blomma underbart:

Så fina!

Även den gula våningsvivan , Primula chungensis, blommar nu. Den gillar jag också:

Så söt!


Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.