söndag 9 juni 2013

Perennerna blommar, Jag känner mig rik!


Nu börjar flera av mina perenner att blomma. Jag är så glad att jag började testa att så perenner för några år sen. Inte trodde jag väl att det skulle lyckas så bra! Nu är trädgården full av mina egensådda perenner.
Här kommer det bilder på dom som blommar nu:

Blodalunrot och vit Alunrot


Brun och vit Brunnäva


Rosa och vit Klematisakleja


Röd Våningsviva och Praktviva


Porslinsveronika och Lupin


Violkungsljus och Skuggnepeta


Praktnejlikrot, Jättevallmo och Blodnäva

Jag känner mig riktigt rik när jag går runt i min trädgård och ser alla blommor som jag drivit upp från frön! Det är verkligen en härlig känsla!

Image and video hosting by TinyPic

4 kommentarer:

  1. Så härligt med egensådda perenner! Du har all anledning att känna dig stolt över att ha lyckats dra upp så många perenner som du gjort! Njut nu i din fina trädgård!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackert du har. Jag har nästan bara perenner i min trädgård. Vit brunnäva visste jag inte att det fanns så fin den var.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på vackra blomster :)

    SvaraRadera
  4. du är duktig på frösådder
    många fina växter
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.