fredag 14 september 2012

Jag virkar Babyskor..så kul!

Nu har jag fått ett nytt intresse!! Det är att virka Babyskor! Oj vad roligt det är och och dom blir sååå söta!
De första jag gjorde blev lite små...bara 6 cm. Undra hur små fötter en nyfödd har?


Sen har jag gjort lite fler:

Den rödmelerade ca 6 cm, svarta ca 7 cm, dom blå, gröna och gammelrosa ca 8 cm

Beskrivningen till de söta skorna hittar ni hos Järbo garn: Klicka här!
Jag har ändrat om lite i beskrivningen. Gjorde bl.a en plös också.
Garnet jag har använt är ett bomullsgarn som heter Järbo 8/4 och virknål 2,5

Det var rätt svårt först att lista ut hur man skulle göra men jag gav inte upp och lyckades till slut!

Image and video hosting by TinyPic 

12 kommentarer:

  1. Men sååå söta! Ja, 7 cm är inte stort :) så det var säkert petigt men som sagt, fina blev de!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Såå fina! ;)

    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Åh, så fina och söta:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Å,vad gulliga
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara skor.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Så otroligt söta dom är! Synd man inte har en bebis för då skulle jag köpt sådana direkt. men jag har en dotter som är galen i converceskor så kanske hon skulle få ett par som prydnad på sitt nymålade rum. hon har grått och rosa. vad kostar ett par?
    mvh Mia

    SvaraRadera
  7. Så söta babyskor - synd att man varken har barn eller barnbarn!
    Tack för tipset om byxor till Santos, men vi har redan varit inne på det och köpte blöjor. Hade nog fungerat OM vi hade kunnat sätta på honom dom. Men han blir alldeles hysterisk bara man närmare sig bakstället, vi har inte ens kunnat tvätta såret utan fått dra honom in i duschen och spola honom med ljummet vatten och sen bara torkat benen och tassarna. Han blir som en vild ål.....och jag förstår honom verkligen. Han har gått igenom så många spolningar och operationer nu att det börjar ta på hans normalt snälla och rara sätt!

    SvaraRadera
  8. Blev tipsad av en annan bloggare att du gör Converseskor till bebisar. Vad kostar dem ifall man vill beställa?
    För övrigt, så har jag lagt mig som följare hos dig för jag tycker du har en jättefin blogg med mycket fina bilder från din trädgård.
    Ha en bra dag och jag hoppas att vi hörs igen!

    SvaraRadera
  9. jättefina!
    Man blir lätt beroende av att virka dessa söta små converceskor.
    Har man virkat ett par så kan man inte sluta :)
    Annika

    SvaraRadera
  10. Hej,googlade runt lite på converse å kom in till dig! Kan man köpa virkade converse av dig? MVH Jannice www.lovebyjannicelindell.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. Hej,googlade runt lite på converse å kom in till dig! Kan man köpa virkade converse av dig? MVH Jannice www.lovebyjannicelindell.blogspot.com

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.