tisdag 19 oktober 2010

Så här tar man bort bildlänken....

J
ag skrev igår om hur man gör när man högerklick-skyddar bilderna. Man får tänka på då att man fortfarande kan klicka upp bilderna och sen kan man högerklicka och ta bilden. Därför måste man ta bort bildadressen så det inte går att klicka upp bilden. Så här gör man:
När du gör ett inlägg och sätter in en bild så klickar du på bilden så den blir "grå". Sen klickar du där det står "Länk". Efter det så klickar du vid sidan av bilden så det "grå" försvinner. Sen när du publicerat inlägget går det inte att klicka upp bilden. Så här blir bilden då:

Den här bilden har mitt namn, högerklicksskydd och borttagen bildadress!

Ja jag har lite att göra för jag har en hel del bilder och man måste gå in och redigera varje bild!
Jag har också mailat Tradera min orginalbild av riddarsporren så nu ska dom granska bilderna!

Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Det där är ett gissel jag skall börja stämpla med namn i mitten som du har gjort.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Fy va tråkigt men jag tror jag ska göra så oxå tack för tippset...det är just därför jag inte lägger ut mina saker jag tillverkar för det är så tråkigt när man ser någon som kopiera exakt..

    Ha en bra dag
    kram wivi

    SvaraRadera
  3. Men, så märkligt. Förstod först inte, skulle de sälja ditt foto? Men, så förstår jag att det är frön de säljer... Har de frön så måste de ju ha haft blommor och då kunde de väl tagit ett eget foto! Väldigt fräckt att använda dina foton!!!
    Hoppas det löser sig för dig!
    Wow, vilken färgprakt på petuniorna, jättefint!
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.