torsdag 16 september 2010

Planterat lökar och tagit bort några dahlior....

N
u har jag börjat att plantera lite lökar i hammockklätterställningens pallkragar. Men först var jag tvungen att ta bört dahliorna som stod där. Jag flyttade också dit lite mossflox. Så här ser det ut när jag håller på och fixar:


Dahliorna tänkte jag sätta i en hink så länge för det är nog lite tidigt att ta upp dom men det fick bli så nu när lökarna skulle ner:


Det här är dahlior som jag sådde i våras och dom har redan fått fina knölar som jag tänker övervintra inne:


Jag fick så ont i ryggen när jag hållit på ett tag så jag fick gå in och vila lite här framför datorn. Men nu ska jag försöka ta resten av lökarna. Till slut blir det klart!

Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Hinkar, vad gör man utan hinkar. Här är det massa ute hela sommaren, tycker det ser bekant ut det där. Jag har ingen Dahlia att ta upp och ergo ingen plats till tulpaner ;( Din hammock har ju bjudit på fin blomstring hela sommaren nu så en tidig start nästa år måste vara supert. Pass på ryggen och ha det gott :)

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt med ryggontet, se nu upp att du inte tar i för mycket. Fina knölar det blivit redan på Dahliorna. Hälsn mimi

    SvaraRadera
  3. Så fint det kommer att bli till våren.
    Ta det nu liiite lugnt så du inte får mer ont i ryggen.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Alba

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.