onsdag 15 september 2010

Ampelblommorna har blivit vasblommor...

I
går började jag med att ta bort amplarna och jag har fortsatt med det idag. Ampelblommorna hade förväxt sig men blommade fint fortfarande. Så jag klippte bort blommorna och satte dom i vatten så nu kan jag njuta av dom ett tag till:

Petunior i vas


Tagetes i vas


Det är skönt att passa på att ta bort lite av blommorna då och då. Eftersom jag ju har en hel del krukor med blommor så är det härligt att fixa med dom nu när det är fint väder.

Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Vilket härligt färghav!
    Hade varit synd att slänga blommorna redan, bra att kunna sätta i vas istället :-)
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  2. Vilka söta buketter det blev. Ja, det är bra att ta lite i taget. Så gör jag också. Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan Irene!
    Du är visst en riktig bukettflicka!
    Den med tagetes ser för härlig ut! Efyter att ha set DEN bilden kan jag tom tänka mig att odla tagetes för buketters skull!/Anja

    SvaraRadera
  4. Så vackra Tagetes!
    Och så vackra arrangemang du gjort! Tyckte alldeles speciellt om dina kransar.
    Eva

    SvaraRadera
  5. Åh så vackert - vilka fantastiska färger.
    Det är riktigt att du gör så och njuter så länge det går.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Alba

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.