lördag 18 september 2010

Äppel päppel....

P
å eftermiddagen slutade det äntligen att regna så vi kunde gå ut i trädgården. Det har ramlat ner massor av äpplen så vi plockade 2 hinkar med äpplen som får stå på altanen tills jag orkar ta hand om dom. Jag har tänkt att skära dom i klyftor sen och frysa in för det är roligt att ha till paj och bak.



De röda äpplena är godast tycker jag men de har skador på skalet. Men det är inte rönnbärsmal på dom. Det har jag på en annan sort så dom går inte att använda. Dom här röda går bra att använda ändå. Det är bara att ta bort skalet så är dom fina under! Vilken tur!

Image and video hosting by TinyPic

1 kommentar:

  1. Mitt ena äppleträd gav såna äpplen i fjol också och bladen var lite svartfläckiga. Jag tog bort alla på hösten och iår är det betrakligt färre äpplen med prickar. Undrar om det kan vara någon svamp eller så.. Men fruktköttet är ju lika fint. Frysa ner alltså, går det? Obehandlat eller måste jag koka dom först?
    Ha en fin söndag :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.