måndag 2 augusti 2010

Fin färgkombination och rabattbygge!

I
bland blir det bara så fina färgkombinationer bland blommorna, bara av sig själv! Den här tycker jag är så fin:
Här är det en rosa lilja, cerise purpurklätt och Echinacea purpurea "Magnus"

Nu har jag tröttnat på all ogräs i rabatten runt det gamla körsbärsträdet. Där är också väldigt blött så jag funderade på att göra en mer upphöjd rabatt där. Stenarna hade vi redan i trädgården så dom bestämde vi oss för att ta som kantstenar.
Som vanligt glömde jag att ta kort på hur det såg ut innan mannen och jag började med att fixa rabatten men jag hittade en bild bland mina foton som jag kunde beskära så det syns lite hur det såg ut:

Inte så bra bild men ni ser hur mycket ogräs som växte där! Rabatten syns knappt!


Gräs och ogräs grävdes bort! Oj vad vatten det kom fram och sen började det regna också så då blev det mer vatten. När det blev uppehåll fortsatte vi. Markduk lades där stenarna ska vara:


Sen började vi med stenarna:


Eftersom det är så mycket ogräs här la jag tidningar i botten:

Tidningarna kommer sen att förmultna men jag hoppas att ogräset då har hunnit att dö.

Till slut var det dags för jord:


Sen ska vi fortsätta hela vägen in mot staketet men det orkade vi inte nu. Det får bli en annan dag! Skönt i alla fall att ha kommit så här långt. Härligt att sen kunna sätta plantor här!
Image and video hosting by TinyPic

1 kommentar:

  1. Färgkombinationen var snygg och din rabatt kring trädet lyfter sig . Hoppas få se när blommorna kommer dit. Kram .Anita

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.