fredag 23 april 2010

Snön är borta och nya vårblommor visar sig!

V
ilken tur att aprilsnön försvinner sååå fort! Idag var all snö borta så nu ser det ut så här i min trädgård:

Sååå skönt att snön är borta!

Den första påskliljan har börjat att blomma. Det är en liten sort som är först ut:


En liten okänd blomma visar också sina söta blommor. Det är en lök som jag har planterat för några år sen så namnet har helt försvunnit från mitt minne:

Söt men okänd!

Bellis tycker många är som ett ogräs men hos mig får den växa i gräsmattan. Jag är inte så noga med att det bara ska vara gräset som växer i gräsmattan...hihi. Sen är den ju väldigt söt också:


Idag strulade det med min signatur och min rosslinga. Fick ta bort dom för att kunna skriva! Vi får se om dom kan komma tillbaks till nästa inlägg!
Ni får ha det så bra nu!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att snön tinade bort fort, ser härligt ut med grönt gräs.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Små sötingar som tittar fram!!Ingen snö o snart kommer värmen också??
    Det är tydlingen mångasom fick del av datorhaveriet som var igår?
    Ha det gott Ninne

    SvaraRadera
  3. Det var ju tur att snön blev kortlivad, så himla frustrerande när det kommer i april när man håller på att längta ihjäl sig efter våren:) Söta små vårblommor har du också. Hoppas nu att din rygg och Millas ben blir bra så att våren verkligen kan komma igång hos dig. Ha en trevlig helg/Monne

    SvaraRadera
  4. Så fint med alla blommor som sakta strävar sig uppåt. Tänk vilken kraft det är i naturen.
    Ha en fin dag
    Kram
    Alba

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.