lördag 3 april 2010

Du härliga vår!!

V
ilket underbart väder det är nu! Hos mig börjar krokusen blomma så underbart!



Ja det är en härlig tid nu! Idag har jag stått på altanen och omskolat en del plantor:

För att få bra arbetshöjd placerade jag två blomlådor under såbrickan!

När jag gick runt i trädgården fick jag se något rött där rabarber växer. Jag gick närmare och såg att rabarberna börjat komma fram lite smått:




Så här ser det ut nu när plastväxthuset är borta:

Sen tror jag att jag ska ha pallkragar här istället! Jag får fundera vidare på det.
Mannen tyckte att det lilla kastejeträdet skulle få lite fjädrar på sig och det var jag ju snabb med att fixa!

Ha en fortsatt härlig påskhelg med en massa vårsol!
 Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Fina bilder! Jag tror minsann att alla varit ute i sina trädgårdar eller i alla fall fixat med sina blommor på ett eller annat sätt i dag:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Hej Irene ,vilken underbar header du har.
    Jag ser att ni har betydligt mindre med snö än vad vi har men igår var vi ut på konstrunda och i Gysinge mot en vägg där det töat en del,så hittade jag någon enstaka krokus och snödroppar...då blev jag lyrisk.Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt med all blomning.
    För att vara snäll kan jag skicka några kubikmeter snö - ifall du glömt hur vintern ser ut - hihi.
    Ha en fin dag och njut av våren. Jag ska gå ut och titta på snödrivorna.
    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilket underbart intresse du har!
    Om jag haft ett uns av dina gröna fingrar skulle jag bli så glad! Tur man har en man som är intresserad :)
    Tack för besöket, roligt att du vill vara med i min tävling!
    Här hoppas vi på våren ... men får vänta lite till ...
    God fortsättning på påskaen!
    Mvh. Vivan

    SvaraRadera
  5. Hej Irene.
    Vad kul att du vill vara med på utlottning. Välkommen! Och så roligt att jag då får chansen att hitta dina bloggar. Helt underbara. din blomsterblogg är ju rena uppslagsverket. Vilken skatt!
    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Pella

    SvaraRadera
  6. Härligt när den efterlängtade vårsolen visar sig - då kommer alla människor ut ur sina iden igen. =) Och så underbart när det börjar blomma i rabatterna!
    Ha en fortsatt skön påsk.
    /Helen

    SvaraRadera
  7. Hej du,jag blir knäckt när jag ser hur dina försådder har grott. Om du såg mina då skulle du nog gråta!!Varje år så tänker jag att nästa år så ska jagINTE så några frön men likesjutton så köper jag fröpåsar och provar IGEN!men NU är det sista året. Jag får bara så sånt som jag sår på friland! Kram Agneta.

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.