onsdag 2 december 2009

En frostig dag!

I morse hade jag riktigt kallt -8 grader...burr! Men så vackert det har blivit ute med frosten. Det blev genast ljusare! Jag var tvungen att hämta kameran när jag hade varit ute med Milla. Det blir så fint med frost på växterna i trädgården.


Frost på blad.


Utegranen blir så vackert när den får lite frostiga kläder på sig:




Några blommor har knoppar som aldrig hann slå ut. Nu har dom fått ett frosttäcke över sig:



Den här rosknoppen har stelnat i sin glans med vackra frostkristaller kring sig:




En jättevallmoknopp hann inte heller med:




Ta på er ordentligt nu om ni ska gå ut och glöm inte reflexerna!

1 kommentar:

  1. Nu har jag hittat din andra blogg och den var ju lika intressant! Är också galen i fröer och sticklingar. Vi kanske skulle kunna byta sorter - på din andra blogg ser jag att vi verkar ha ganska lika smak.

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.