onsdag 25 november 2009

Fågelbordshuset och lite Milla...

Nu har vi satt upp fåglarnas lilla hus och fyllt på med en massa fågelfrön. Dom verkar att gilla solrosfrön bäst. I år var vi lite tidigare med att sätta upp det för förra året tyckte jag det var dåligt med fåglar och jag har läst att om man sätter upp det tidigare så hittar dom dit lättare.

Vi har lagt några stenplattor och stenar så att det ska stå stadig. I trädet som fågelhuset står vid kan fåglarna lätt få skydd. Där har jag ju mitt ok och i krokarna hänger jag nu talgbollarna.

När vi ska gå ut med Milla och det är så här blött så måste vi skydda hennes bandage. Så jag har tagit en plastpåse som vi sedan tejpar så den sitter kvar:
Ja det är ett himla pyssel att få allt att funka!

Här ligger hon på soffan med huvudet på soffgaveln och är sååååå uttråkad!  "Men matte......måste du sitta med den där tråkiga datorn"

På fredag ska vi till veterinären igen och då får vi se vad han säger om benet!

2 kommentarer:

  1. Det är mysigt med fågelbord. Solros frön har jag också just nu och det verkar som det passar de små. Vill ju så gärna sätta upp talgbollar också men skatorna håller på så då , nästa så man tror de ska börja slåss. Har för mig att jag har sett nåt slags " hus " som man kan lägga in dem i så bara småfåglarna kommer åt. Måste titta efter ett sånt. Kram Lena/isis

    SvaraRadera
  2. I år ska vi sätta upp vårt fågelbord också. Förra året blev det ju bortglömt. Nu står det i källartrappan ute och väntar på att komma i rätt hål. Får se om det blir till helgen.
    Förstår att Milla tycker det är tråkigt med datorn.Hehe.
    Ha det så bra/ Kram Ylva

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.