lördag 28 juni 2014

Borstnejlikor i olika färger.....


Jag är så glad för jag har borstnejlikor i en massa färger i min trädgård.


Jag har sått dessa från början för flera år sen men nu tar jag bara fröer sen när de blommat över och strör ut där jag vill ha dom.

Ofta räknas de som två-åriga men jag har läst att en del förökar sig genom sidorosetter och blir på så sätt perenna. Då blir det samma färg på de nya som moderplantan. Tar man frön kan det bli vilken färg som helst eftersom de korsar sig lätt med varandra.

Image and video hosting by TinyPic

1 kommentar:

  1. Har också dessa underbara blomster i en "rabatt" utmed en gärdsgård, väl synliga. De "följde med" gården när vi köpte den för 28 år sedan.Jag har aldrig gjort något med dem, utan de förökar sig själv. Helt underbara.
    Ha det så gott

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.