måndag 14 februari 2011

Sådderna gror....härligt!

N
u gror det en massa i mina sådder! Det är sååå roligt att se hur det spirar:


Det som grott hittills är dessa blommor: Gyckelblomster perenn rosa, Lofus vit, Lupin röd "My castle", Lupin vit "Gallery White", Kokard låg, Kokard hög, Lejongapsranka, Blodfingerört, Rudbeckia okänd, Fackelranka, Lavendel rosa "Rosea", Lavendel vit "Ellegance Ice", Svartöga, Fjädernejlika "Romance", Flicköga, Alpaster, Kinsesisk riddarsporre "Summer morning", Kinesisk riddarsporre "Summer Cloud", Silvernattljus, Axveronika vit, Praktvädd "Rose Queen", Primula florindae, Höstskäggört, Wulfenia, Solhatt "Dreamcoat".
De tre krukorna högst upp till vänster är penséer! Dom är det snart dax att omskola!

Jag har sått en del lite tidigt för jag hoppas att dom ska hinna blomma i år så att jag får nya fröer till hösten till min fröförsäljning. Jag kan då utveckla den med en massa nya frösorter!
Titta gärna in där för en del fröpåsar finns det kvar: Frö till salu!

Idag har jag satt in en nedräknare till våren! Våren börjar om 34 dagar står det! Skönt att vi går åt rätt håll!
Här kan du hitta nedräknaren: Nedräknare  Klickar du på Spring så kommer du till Vårens nedräknare. Sen kopierar du koden och klistrar in den i en Html gadget!
......................................

Javisst ja....jag glömde ju:
Ha en riktigt fin Alla Hjärtans Dag!

Image and video hosting by TinyPic

10 kommentarer:

  1. oh ja vad desa små groddar glädjer en,,,mina är inte alls långt komna,,men på väg.
    ha en go Alla Hjärtans Dag
    kram Monica

    SvaraRadera
  2. Härligt det ser när det grott så. Kramar på Alla hjärtans Dag

    SvaraRadera
  3. Härligt !!!Här har det grott massor också:) en del har jag skolat (3 sorter) och snart är det dags att så en omgång till
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Hej Irene!
    Ljuvlig bild över alla frön som grott :=)
    Ha en trevlig Alla Hjärtans Dag!

    SvaraRadera
  5. Ja det var värst vad det växer :) så roligt. Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Ser helt 'smaksens' ut, älskar att kika på dessa spiror som innehåller så många drömmar och löften om sommar. Bara fnuttiga 34 dagar, det går ju fort:)

    SvaraRadera
  7. Så fint det gror i dina byttor. Tänk så fort tiden går.
    Alla hjärtansdagskram /zissi

    SvaraRadera
  8. Vad fint dina sådder har kommit =). Ja, du har sått lite tidig... hoppas dom hinner blomma i sommar. jag vågar inte sätta än, jag börjar få dåligt med plats, chilin tar en del! Så jag ska vänta till slutet mars iallafall =)
    kram Mari

    SvaraRadera
  9. Åh det är det bästa som finns, när det gror i ens sådder! Jag har inte börjat så än, har ju en annan nedräkning på gång så jag ligger lite lågt... :) Men det kliar i fingrarna när man ser såna här bilder!

    SvaraRadera
  10. Låter spännande med nya fröer, ser att det gror och spirar fint, då blir det lite till nästa år också.
    Kram,
    MB

    Ps. tycker alla ni som redan börjat så är så himla duktiga jag väntar på värmare väder och inte mer frost innan jag kan börja.

    SvaraRadera