måndag 6 december 2010

Nu har jag gjort en granristomte!

Ä
ntligen har jag gjort granristomten jag pratade om i ett tidigare inlägg! Det har ju varit så kallt så jag har inte kunnat varit ute för att göra den men idag blev det äntligen av!


Jag tog flera granruskor och snodde ihop dom med ståltråd högst upp. Sen satte jag på en tomteluva och stack in en grankotte som näsa och renlav som skägg.

Milla var lite fundersam på vad det var som hamnat på den gamla kälken. Hon var tvungen att nosa lite på den:




Image and video hosting by TinyPic

10 kommentarer:

  1. Vilken kul idé, och så fin den blev!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Jätte söt och skägg också:-) Gjorde en förra året och så långt kunde jag inte tänka att han skulle få skägg. En sån gryta har jag också. kram

    SvaraRadera
  3. Inte konstigt att Milla undrar!! Matte sätter ju "figurer" överallt. Bäst o kolla det finemanga!!
    Kram på Er
    Ninne

    SvaraRadera
  4. Så fin den blev;) jättekul idé. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. vilken häftig tomte,ja se hundar de måste bara kolla in allt,Kuling dotterns hund tyckte att grannens snögubbe såg farlig ut så han smög sakta fram och morrade lite//maggan

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig hustomte du har fått till! Fast Milla ser lite skeptisk ut...

    SvaraRadera
  7. ÅÅÅ vilken fin tomte!!!Hmmm..jag som har kvar granris sen all julbocks tillverkning, kankse kanske jag härmar dig:)
    Ha det gott!Berit

    SvaraRadera
  8. Superfin tomte och kul idé !!
    Tjingeling

    SvaraRadera
  9. Du är så påhittig =), den tomten var super fin. jag ska ut i skogen och plocka mig lite ris... jag vill oxå ha en så fin tomte på min trapp.
    Hoppas du får en fin dag idag kramis //Mari

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.