tisdag 7 december 2010

Odlas Secret Santa!

P
å forumet Odla har dom något som heter "Secret Santa". Det är en medlem som är "Tomtemor". Till henne får man meddela sitt intresse och skicka sin adress. Sen drar hon lott och parar ihop vem som ska skicka till vem. När hon är klar skickar hon ut meddelande om vem som jag ska skicka till! Till den ska jag skicka ett julklapp utan avsändare! Klappen får  kosta högst 30 kr. Sen kommer någon av dom som är med få mitt namn och adress och skickar en julklapp till mig. Detta ska ske innan den 10 dec.
Man ger sen ledtrådar i en tråd på Odla och försöker lista ut vem som är ens Hemliga Tomte! Paketet får inte öppnas förrän julafton. Men om paketet har  "fulpappret" på kan man få ta bort det!

Idag låg julklappspaketet från Secret Santa  i brevlådan! Oj så spännande!


Milla tyckte det luktade väldigt gott!

Jag blev lite osåker på om den brungula påsen var ett fulpapper men till slut tog nyfikenheten över och jag tittade lite i en hörnet och såg ett paket där inne med julpapper. Då öppnade jag påsen och inne i den låg 4 paket och ett fint kort med ett rim:


Nu får jag inte öppna mer förrän julafton men jag kunde inte låta bli att lukta på dom eftersom Milla visade sig så intresserad! Ett paket luktade väldigt gott!
Åhhh det är sååå spännande! Det är första gången jag är med och det är väldigt kul! Det ska bli spännande att försöka lista ut vem som skickat till mig!
 Sen ska jag lämna ledtrådar i tråden på Odla så att min mottagare kan lista ut paketet jag har skickat.

Image and video hosting by TinyPic

6 kommentarer:

  1. Hi hi vad spännande det låter. Kram

    SvaraRadera
  2. Oliiiiiidligt spännande:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Vet du va..kanske det ligger lite kattmynta i ett..oooo va jag gillar din granristomte..kommer att bli en här med..tror bestämt att det ligger en tomteluva någonstans i garderoben..Tack för tipset..ha det..Maria

    SvaraRadera
  4. ska bli roligt att få läsa på julafton vad det är i paketen//maggan

    SvaraRadera
  5. Å vad spännande! kan du verkligen vänta till jul med att öppna? ;)
    Såg att du lagt dig som följare på min blogg där jag bara är Fru Gårman och ingen annan, även om du kanske känner igen mig från andra ställen! :D
    Välkommen!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Kul idé! Vet inte varför jag inte har varit inne på din fina blogg förut, kul med nån man känner igen från Odla även om jag knappt är där längre - har blivit mer bloggar och mindre forum senaste året. :)

    / Birgit

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.