torsdag 11 juli 2013

En ny "trana" i krukan!


För flera månader sen började jag göra en fågel av järntråd. Det skulle bli en trana men jag blev inte nöjd med den så den blev liggande. Nu idag så tog jag fram den och fortsatte på den och ändrade så den blev mer lik en trana denna gång. Men det var svårt att få den tranlik men den får duga.

Först tog jag kort när den stod vid väggen för det är svårt att se den när den står i en kruka:

Den blev ca 85 cm hög om man mäter även de långa rostiga benen.

Så här ser den ut i en kruka:


Materialet jag använde var najtråd 2 mm och 1,5 mm. Benen är gjord av lite tjockare rostig järntråd som jag hittat i skogen.

Jag ska nog göra en till "trana" så dom kan stå tillsammans i rabatten istället men det får bli en annan gång!

Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.