söndag 16 februari 2014

Virkat mobilfodral ...grodor.


Nu har jag hittat något nytt roligt att virka...mobilfodral. Jag satt och letade på nätet efter olika mönster och hittade ett virkat mobilfodral som blev som en groda. Det var jag tvungen att testa att göra. Så här blev resultatet:

Man stoppar in mobilen i gapet på grodan.




Hos Crochetra hittar ni mönstret. Klicka HÄR!

På mönstret gör man ett ytter- och ett innerfodral. Jag har ändrat där och bara gjort ett och det funkar bra. Jag har lite tjockare garn och virknål 3,0. Början gjorde jag också lite annorlunda. Så här gjorde jag:
Virka luftmaskor, mät på mobilen. Det brukar vara lagom med några extra mot mobilens bredd. Sen hoppar du över en lm och virkar fm tillbaks i lm-kedjan. I sista lm virkar du 2 fm. Sen virkar du tillbaks på andra sidan och i sista m virkar du en extra fm. Virka sen ett varv med fm i bakre maskbågen. Botten är nu gjord.
Virka sen fm runt, runt till fodralet är lagom långt.
Jag gjorde också virkade ögon.

Det var lite pyssel med alla fötterna men jag tycker den blev riktigt häftig sen när den var klar!

Imorgon får ni se mina virkade ugglemobilfodral! Vi ses....

Image and video hosting by TinyPic

2 kommentarer:

  1. Hahaha, vilka underbart kul fodral :) Man blir riktigt glad när man ser dem:) Vilket pillejobb och vad duktig du är. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Kul grej. Säg vad mer kan man hitta på.
    ha en fin kväll
    Meta

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.