tisdag 14 januari 2014

Virkad luftballong med djur....


Jag kom på att jag inte visat julklappen jag virkade åt barnbarnet.

Det blev en luftballong med djur som ska hänga i fönstret i hans rum!



Mönstret till luftballongen hittade jag hos Järbo garn. Klicka HÄR och scrolla ner till du ser luftballongen med kanin och gris. Klicka på den svenska flaggan och du får upp beskrivningen. Jag har gjort min luftballong större för jag gjorde andra djur än dom som var i beskrivningen.

Så här ser mina djur ut:
Dom är ca 17 cm långa och har rörliga armar och ben.

Jag gjorde först kaninen. Mönstret hittade jag när jag googlade: virkad kanin mönster. Sen gjorde jag de andra djuren efter detta mönster men ändrade lite så det passade djuren:






Nu håller jag på med en sångpåse med olika djur och figurer. Den får ni se sen när han har fått den i födelsepresent.

Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Underbara! Jag googlade just på virkad luftballong. Kul att hitta ett nytt inlägg på detta. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar kreation du gjort! Går det att beställa? Jag skulle vilja ha en exakt sån där fast med annan färg på ballongen till vår lilla kille som beräknas i mars 2016. OM det går att beställa så får du gärna kontakta mig på camilla.persson@clwork.se eller 0703705076
    Med vänliga hälsningar Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack..vad roligt att du tycker om den! Tyvärr går det inte att beställa..denna har jag gjort till mitt barnbarn och jag gör ingen mer!

      Radera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.