tisdag 21 januari 2014

En virkad boll och en biltårta...


Nu har jag virkat en boll till barnbarnet. Jag gjorde 12 st femhörniga rutor. Mönstret till rutorna hittade jag HÄR!
Jag la till ett extra varv på mina. Sen la jag ut de olika rutor i detta mönster och sydde sen ihop dom:


Så här blev den färdiga bollen:


Rutorna blev lite toppiga i mitten så ska jag göra fler kommer jag att testa att ta 10 fm direkt i den magiska ringen. Får se om det blir bättre.

Sen har jag även gjort en biltårta till barnbarnet. Jag gjorde denna av en rulltårta. Först en bit underst och sen en mindre bit överst:


Den blev väldigt god!
Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Så fina, både bollen och tårtan :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Så fiiint! Kram zissi

    SvaraRadera
  3. Vilket hantverk ! Verkligen fin födelsedagsbilstårta :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.