onsdag 17 juli 2013

Blomma av en ljusstake...


När jag var på bakluckeloppis förra veckan köpte jag en ljusstake för en billig penning. Men det var inte ljusstaken jag ville ha utan prismorna som hängde på den. När jag kom hem tog jag bort prismorna och fick då idén att använda även ljusstaken. Den hade formen som en blomma. Jag böjde ut de olika kronbladen lite mer, trädde upp pärlor på en ståltråd som jag sen böjde till så dom passade precis där man igentligen ska ha ljuset.

Sen satte jag fast den nya "blomman" på mattpiskställningen:



Här ser ni "blomman" på lite längre håll:

Nu kanske ni inte tycker att man ska "förstöra" saker så här men jag tycker det är bättre att använda dom till sånt som jag gillar! Som ljusstake skulle jag aldrig använda den.

Prismorna ska jag använda om jag gör någon mer ljuskrona av hålband.

Image and video hosting by TinyPic

1 kommentar:

  1. Milda makter, vad tjusigt det blev. Vad ideér kan åstadkomma. Verkligen läckert
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.