tisdag 25 juni 2013

Stenplattor i rabatten och blommande krolliljor!


Jag har så mycket ogräs i mina breda rabatter och eftersom de är så breda så når jag inte in till mitten där ogräset frodas. Dom här rabatterna var inte så breda från början men jag har ökat ut dom och ökat ut dom mer och mer allt eftersom.
Men idag har vi fixat till så det ska bli lättare för mig att kunna ta bort ogräset. Mannen har hjälpt mig och lagt ut stenplattor så att jag ska kunna komma in i mitten av rabatten:


Samma rabatt men från andra sidan:


Nu syns stenplattorna så mycket men det kommer bli bättre sen när det växer lite mer på sidorna av plattorna. Ogräset kan i alla fall inte växa där plattorna ligger!!

Nu äntligen blommar mina krolliljor för första gången. Jag fick dessa lökar av min gulliga bloggvän Berit med bloggen My rented garden. Lökarna fick jag år 2010 så dom har tagit tid på sig att blomma. Men nu är jag överlycklig....mina första blommande krolliljor!!! Tack Berit!!

Sååå underbara!!



Image and video hosting by TinyPic

9 kommentarer:

  1. Så kul att de blommar nu!!! Jag funderar också på att lägga in lite sten eller plattor i vissa rabatter för de har blivit lite breda:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Så bra det blev med plattorna. Fint blommande rabatt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du har ju så tätt med vackra blomster i rabatten att du knappt behöver
    tänka på ogräset, för den borde inte synas. Ja man utökar hela tiden sina
    rabatter, känner så väl igen mig.
    Men det blev bra med stenplattor.

    Underbara Krolliljor!!!
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  4. Bra lösning med plattor i rabatten så man lätt kan nå både ogräs och växter.
    Krolliljor är helt underbara.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. jag saknar mina krolliljor som jag hade på kolonin,
    jag har gångar i min stora perenna rabatt
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Underbara krolliljor! Har några hos mig med, fast vet inte vilken färg. Hoppas på vita:)
    Praktisk med plattorna.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Så smart med sten plattorna :) o vad de är vackra krolliljorna :) Kram Suss

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.