fredag 24 maj 2013

Oj vad det växer...speciellt ogräset!


Nu har det regnat här några dagar men idag är det uppehåll. Oj vad ogräset växer! Jag har inte haft ork att börja rensa i rabatterna ännu men, men kanske blir det av till slut!

Så här ser det i alla fall ut på många ställen i min trädgård:


På den här lilla kullen hade jag tänkt att göra något fint men det blev inte av och nu växer här en massa kirskål och maskrosor. Håhå jaja......

I rabatterna är det fullt med kvickrot. Håhå jaja......


Ännu en rabatt full med ogräs. Håhå jaja.......



Som tur är blommar det också fint i trädgården:


Ja ogräs har ni väl också.  Jag är nog inte ensam om att ha det så!
Jag hoppas att mina perenner är starkare än ogräset så att dom överlever tills jag får orken till att börja rensa i rabatterna.

Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. oja här finns de oxå ogräs :) har hållit på med mitt växthus så jag har inte hunnit rensa i rabatterna :) grönt o fint är de i alla fall :) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Jodå, ogräset växer här också! Ska försöka få potatisen i jorden denna helgen, så blir ju den biten ren från ogräs ett tag!/Lila-Christina

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.