tisdag 28 maj 2013

En mosskruka till trådfjärilen.


Nu har jag gjort en mosskruka där fjärilen ska sitta som jag gjorde för ett tag sen.
Jag började med att ha en annan kruka som stomme och böjde hönsnätet kring den. Sen böjde jag ihop en övre kant. Mossa las sen mot hönsnätet med mossytan utåt:


Innan jag fyllde den med jord så la jag i en mörk plastpåse som jag gjorde små hål i botten på. Jag tog en tom påse som det varit jord i och vände den ut och in så jag fick den svarta sidan mot mossan och sen vek jag ner så bara den svarta plasten syntes. Sen fylldes krukan med jord och plantorna planterades i den.
En passionblomma köptes in och den fick sitta i mitten och klättra på fjärilens pinne. Sen tog jag några perenner från min trädgård och fyllde ut krukan med dom:


En bild lite mer från ovan:


Denna kruka ska bli en present.

Image and video hosting by TinyPic

8 kommentarer:

  1. Jamen så smart och så snyggt det där blev! Kan tro att den som får den där presenten blir riktigt, riktigt glad.

    Och nu vet jag vad jag kan göra med mina tre stålkorgar som bara står i garaget och skrotar. Tack!


    Tamara

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt fint arrangemang.
    Fjärilen blev pricken över i:et.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Helt underbar "mosskruka" Tror många snor idén,bl a jag. Hönsnät har vi, även gott om mossa på våra gärdsgårdar, och ett par växthus inom räckhåll. Den är bedårande helt enkelt.
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev väldigt snyggt!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Du är så fiffig! Snyggt blev det!
    Jättekul med mosskrukan också, det måste jag nog testa någon gång.
    Ha det så gott!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  6. Så vackert :) smart läsning när krukorna tryter :) Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Så vackert Irene! Roligt att se kreativa, inspirerande installationer. /Anja

    SvaraRadera
  8. Tack snälla för svaret om tovsippan.
    Kan ju fråga dig en annan sak också kom jag på. Har nyss lagt en fråga på ett forum om klematisaklejor och vanliga aklejor beblandar sig med varann till nya utseende . Ha ha kommer inte på vad det heter...Vet du nåt om det. Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.