måndag 24 oktober 2011

Tänk.....det blommar ännu!!

J
ag har haft många frostnätter men blommorna ger ännu inte upp! Jag gick en runda i trädgården och jag hittade många blommor som fortfarande blommade och flera hade knoppar på gång:



Blommorna är: Blodnäva, röd ros, solbrud, rosa ros, ringblomma, rosknopp, stjärnflocka, trädgårdsviva, lupinknopp, polarblågull, höstaster och mattram.
På den största bilden är det julrosen som blommar för fullt. Den har också en massa knoppar!

Härligt att ännu kunna få njuta av dessa små glädjesolar nu när det annars är lite ruggigt!

Image and video hosting by TinyPic

8 kommentarer:

  1. Du har ju sommar fast det snart är november! underbart helt enkelt. Trevligt collage med alla dina glädjespridare.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Så fantastiskt många blommor du fortfarande har:) Ja, man kan inte klaga på årets november för det har ju varit/är ovanligt varmt för årstiden:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Så fint med blommor så här dags på året :)! Fortsätter blomningen lite till så ser du snart vårkrokusarna komma upp;)!/Anja

    SvaraRadera
  4. Underbart =) Jag har ett par roser kvar som blommar bara..(och kärleksörten) Njut! härligt med så mycket blomster i oktober.
    KRAM Mari

    SvaraRadera
  5. Men sååå underbart med blommor i trädgården vid den här årstiden. Bara passa på att njuta :=)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. vad många du hade! Jag hittade också en liten lundviva med en liten blomma i häromdagen.
    vi får njuta så länge vi kan innan allt har frysit bort.
    kram

    SvaraRadera
  7. Som någon skrev ett eller annat ställe, nu njuter man lika mycket av varje blomma som om våren, är det inte härligt och vackert :)

    SvaraRadera
  8. Ja tänk att de håller i och blommar, de vill inte heller ha en lång vinter (:D

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.