onsdag 27 juli 2011

Underbar blomning!

Å
hhhhh, vad fint det blommar i min trädgård nu! Så här mycket blommor tror jag inte jag har haft förut!
Här ser ni en rabatt där det blommar så underbart:


Den här praktrudbeckian tycker jag så mycket om:

Här växer den tillsammans med okända vita liljor och blå veronika.

I år är det verkligen ett liljeår! Alla mina liljor blommar massor! Denna okända lilja lyser så fint upp i trädgården:

Jag har den på flera ställen i min trädgård!

I våras sådde jag en ny sorts sommarmalva. Den heter 'New Dwarf Pink Blush'. Nu blommar den:


Jag har också sått en som är mer rosa. Den heter 'Silver Cup'


Jag är så glad över alla mina blommor och så stolt över att jag sått så många själv!
Flera blommor har nu börjat sätta frön så nu håller jag på att samla in fröer för fullt så att jag sen ska kunna erbjuda en massa olika sorter i min fröförsäljning!

Ha en fin dag!
Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Ja det blommar verkligen hos dej :) Malvan är ju så fin, det känns ju ännu skönare om man frösått och fått dem så fina och dina liljorna :) helt fantastiska Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilken blomsterträdgård du har och dom där vita liljorna är ju så vackra så vackra. Doftar dom, tro? Frodigt är väl rätta ordet och prunkande.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Åh, va fint det blommar hos dig, men du...det gör det varje år (blink med ögat). Vilka fina Malvor du sått, o visst blir man stolt när man skördar fröer, sår o ser dem växa o blomma, tror inte vi förstår vad duktiga vi är:)//Helen

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar blommning i rabatten. Silver cup har jag också . Gillar den jätte mycket . Den andra malvan är också jätte söt. Och vilka liljor du har. Så snygga!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig blomprakt och vilka vackra liljor, jättefint!Så vackra malvorna är, den ljusa har såå läcker färg! Din trädgård ser helt otroligt prunkande och fin ut!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  6. Vilken fin trädgård du har, och vilka ljuvliga blommor...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Du ska allt vara stolt mamma till dina småttingar som vuxit till sig så fint och blommar så rikligt. malvor är verkligen underbara sommarblommor.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.