lördag 7 maj 2011

Trädgårdsloppis...

I
dag på förmiddagen var jag på trädgårdsloppis. Det var Missionskyrkan som anordnade det. Man skänker växter från trädgården och sedan säljs dom för en billig penning. Pengarna som samlas in går sedan till sjukhusprojekt i Indien.
Jag hittade en massa plantor som fick följa med mig hem:

Plantorna är: Pelargon "Mårbacka", Pelargon okänd, Höstanemon, Julros, Blåsippa, Stort nattljus, Pärleternell, Höstflox, Myskmadra.

Allt kostade bara 105 kr! Det är sååå kul med trädgårdsloppis!!!

Idag har det varit ett härligt väder! Äntligen har värmen kommit igen!!

Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Det där lät riktigt kul . Synd att det inte finns här där jag bor.

    Kram

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ nåt sånt skulle jag också vilja hitta.Ha en fin lördagkväll/Gela

    SvaraRadera
  3. Grattis till dina fynd. Så roligt med trädgårdsloppis. Det skulle jag också vilja besöka men jag har aldrig sett det här.

    Ha en fortsatt bra helg.
    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  4. Extra kul när pengarna går till något behjärtansvärt! Hoppas nu att de trivs i sitt nya sammanhang. Hos oss har vi växtloppis i höst...

    SvaraRadera
  5. Åh, va kul med trädgårdsloppis o så billigt....en 10 styck i genomsnitt...underbart! //helén

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.