måndag 30 maj 2011

Jättevallmoblom och nya rabatter...

N
u blommar den första blomman av jättevallmon! Det är en härlig perenn och jag har en massa olika färger i min trädgård. Den här blev först med sin vackra blomma:


Så fin med det röda inne i blomman!

Sonen har fixat så fina rabatter framför altanen. Jag brukar alltid ha en massa olika krukor med blommor framför altanen men tänkt att det vore härligt att ha rabatter där istället. Nu har han grävt och fixat det..härligt:


Den översta bilden är på hur det såg ut i maj förra året! De andra under är hur det blev!

Så fint det blev! I år kommer jag mest sätta sommarblommor där! Jag har ju sått en massa!
Jag får ta lite då och då! Det känns härligt med så fina rabatter som bara väntar på att bli fyllda med blommor!!

Image and video hosting by TinyPic

10 kommentarer:

  1. Tänk vilken skillnad det blir//Britt

    SvaraRadera
  2. Det blev verkligen bra... Hälsa sonen att han gjorde ett MYCKET bra jobb =)
    Du visar väll bilder sen när växterna kommit en bit. KRAM / Mari

    SvaraRadera
  3. Ja det skall verkligen bli skillnad när du har planterat allt som du har sått och har tänkt där. Jättevallmon är så fin. Det blommade två röda hos mig idag.Ha de gott. Kram. Anita

    SvaraRadera
  4. Jovisst går vi i väntans tider..sådde sent i år så det dröjer nog lite innan det tittar upp här..så vackert det kommer att bli i nya rabatterna..Milla kommer att sitta så fint där..ha det..Maria

    SvaraRadera
  5. Åh, så fint det blev och vilken snäll son som hjälper till. Kan säga redan nu att det kommer att bli underbart vackert som alla dina planteringar.Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Vad snyggt det blir med rabatterna framför altanen. Det finns många fina sommarblommor du kan sätta där. Och vallmon är jättesnygg.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt - och så fint det kommer att bli med all din blomprakt sen ;)

    SvaraRadera
  8. vad bra att he en hjälpsam som vid rabattgrävande!snyggt blev det också!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Så fint det blev - verkligen prydligt! Vilken underbar son du har! Och så roligt att få göra det roliga jobbet, plantera!! Härligt!

    SvaraRadera
  10. Åh så härligt med två nya rabatter! Hoppas vi får se bilder framåt sommaren! (:D

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.