fredag 13 maj 2011

Härlig blomning!!

V
ad skönt att allt funkar igen på bloggen! Det gick inte att skriva något nytt inlägg eller att skriva kommentarer men nu verkar allt vara som det ska ...skööönt!

Vilket härligt väder vi har haft det! Nu blommar det så fint i min trädgård! Jag är så glad att jag satt så mycket lökar i flera år och att jag nu får njuta av alla fina blommor:




I hammockklätterställningen blommar det också fint:


Kungsängsliljorna är också väldigt fina! Jag är så glad att jag har i båda färgerna:


Ha en fin kväll!
Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Sååå fint det blommar hos dig Irene!
    Kungsängsliljorna, jag säger bara WOW!
    Själv har jag plockat nässlor idag. Nässelsoppa given lunch i morgon. Nästan värt ett WOW det med, eller MUMS i alla fall.
    Kram zissi

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert när massor blommar. Måste osså köpa massor av lökar till hösten, för jag vill att det ska explodera i rabatterna här osså på våren. Så vackert du har det i din trädgård! Kram Helén

    SvaraRadera
  3. såå fint det blommar hos dig!1
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  4. Kungsängslilja måste jag köpa den är så fin.
    I våras var jag till min handelsträdgård och fick en hel plastsäck med tulpanlökar, helt gratis. Så nästa år har jag säkert massvis med tulpaner som blommar.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. härliga bilder att njuta av...många fina tulpaner och vivorna på mittbilden är ju jättesöta.
    En liten fråga...det verkar som mitt gula blågull har gått bort i vinter men runt om där den stod har kommit upp flera små som skulle kunna vara frödådda...brukar den fröså sig själv eller?
    mia

    SvaraRadera
  6. Förra året var första året jag hade den gula så jag har inte så mycket erfarenhet av denna blomma! Men jag skulle tro att den kan fröså sig. Du kommer se om det är såna du har eftersom den blommar första året!

    SvaraRadera
  7. Hej Irene!
    Ljuvliga bilder!
    Det kan kännas lite besvärligt att plantera ner lökar under hösten men vilken fin belöning man får under våren.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.