söndag 27 februari 2011

Omskolning på mitt sätt!!

D
et växer för fullt i min såhylla och jag har börjat att omskola en del av sådderna! När jag omskolar gör jag det på mitt sätt. Eftersom jag sår en massa frön så skulle det inte funka för mig att skola om dom en och en utan jag sätter flera i krukan...ca 4 st! Det brukar funka jättebra!



På den övre bilden ser ni de båda hyllplanerna som jag har sådderna på än så länge. På den översta hyllan är det sådderna som grott. Det är 32 olika sorter. På hyllan under är det de ogrodda till vänster (15 st)och till höger de som jag omskolat (11 st sorter).
Den understa bilden är en förstoring på de omskolade plantorna. Här ser ni hur jag omskolar...flera i varje kruka (storlek 8x8). Så måste jag göra annars skulle jag inte få rum med alla sådder! Blir det alltför trångt i krukorna kan jag fixa till det sen när man kan vara ute och det finns mer plats.

Åhhh vad det är härligt att ha det här intresset!!!
Image and video hosting by TinyPic

9 kommentarer:

  1. hi hi ,,32orter ,,jag har inte sått så många i år men tack för tipset ,,för trångt blir det alltid..ska skola om mina chili nu.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Vad många sorter :) ja man förstår att de tar plats :) kul att se det växa :) de finns hopp om att det snart är vår Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Härligt det gror hos dig!!! Men det jag var gladast för är när jag ser vad du har under krukorna. Tack för tipset!!! Har problem med att hitta tillräckligt med fat och baljor att ha under mina krukor. Men jag tycker mig se delar av en mjölkförpackning eller likande under dina krukor. Härligt det skall jag prova!!! Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  4. Oj så många frösådder du har. 32 olika sorter! Förstår att du inte kan ha en kruka per frö. Men det verkar ju fungera alldeles utmärkt. Intressant. Själv har jag sått tomater idag ... och en ny omgång chili. Den förra (som jag sådde för en månad sedan) blev inte bra. Det är första gången som en sådd inte tagit sig för mig. Jag gissar på att det var något galet med jorden, har hört att sorgmyggor kan ställa till problem då dom lägger larver i jorden. Nu har jag i varje fall investerat i helt ny jord så får vi se hur det går.

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  5. Alltid bra att få lite tips hur andra gör. Tack!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Den där grönskan är den bästa så här års....!/Anja

    SvaraRadera
  7. det är det!
    din grönska ser underbar ut!
    kram
    susanne

    SvaraRadera
  8. Du kan du Jag är så glad att min Mårbackapelargon kommer fint o det verkar som flera av stickl. som jag påta ner i lite jord också kommer?? Sen satte jag en del Palettblad toppar o det verkar också fungera. Lite hopp iaf.
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  9. Oh vad det gror hos dig. Jag vet ju att du stirrar upp plantorna hihi.
    Bra tps med mjölkförpackningarna under.
    Ha en fin dag
    Kram
    Alba

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.