onsdag 22 december 2010

Milla är borstad och julfin!

J
ust nu fäller Milla massor och hundhår ligger överallt i huset så idag borstade jag igenom den ordentligt och fick bort mycket päls som var löst! Det är ju lite synd att hon fäller just nu men det är inget att göra.


På den översta bilden ser ni vad päls som hade lossat! Hon är inte så förtjust i att bli borstad och mest rädd är hon om sin svans. Men hon är duktig ändå och står ut med borstningen.  Vi får ha lite viljornas kamp för hon är inte pigg på att stå still men jag vinner...hihi!
På den undre vänstra bilden är hon färdigborstad. Oj mycket har förvunnit av henne!
På den högra bilden kan ni se hur trött hon blev efteråt. Hon somnade utan att lägga ner huvudet!


Image and video hosting by TinyPic

9 kommentarer:

  1. åh, så nöjd hon såg ut när allt var klart! Såg nästan ut som en hund till på första bilden :o)
    God Jul önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Ska man vara fin får man lida pin.
    Hon blundar och tänker 'äntligen är det klart'
    En kram till Milla för att hon är så duktig.


    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, oj vad mycket päls ...Förstår att det är nåt som måste göras och Milla ser ju nöjd ut efteråt. Vill önska dig en riktigt God Jul!
    Tjingeling

    SvaraRadera
  4. De är fina trots att de är "Tunna" när de är nyborstade. Tar du vara på ullen??? Det blir fint garn, som är världens varmaste
    Skickar en varm Julekram till er båda
    Ninne

    SvaraRadera
  5. Ja, Milla ser verkligen ut att vara nöjd
    (nöjd över att det är över =))
    Jag måste oxå passa på att önska dig en GOD JUL med en julekram // Mari

    SvaraRadera
  6. milla blev jätte julfin,ha en skön helg

    SvaraRadera
  7. HIHI!!! Du fick en hund till!!!!
    Tittar in för att säga GOD JUL!!!!!
    Vill önska dig och din familj en fröjdefull sådan!
    Linda

    SvaraRadera
  8. Mjau..mjau och GOD JUL från Sennan
    Maria Lilleman Lillemor

    SvaraRadera
  9. Hej Irene
    Riktigt julfin blev Milla:)
    Vad god Toscakakan såg ut i ditt förra inlägg, den måste jag nog provbaka!
    Önskar dig en riktig god jul och ett gott nytt odlingsår/ Stina

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.