lördag 23 oktober 2010

Hjälp!!!! Jag kan inte lägga in bilder!!

K
an ni hjälpa mig? Jag kan inte sätta in bilder i bloggarna!! !!!
Har ni samma problem? När jag klickar på bildikonen kommer det upp en ruta där det överst till vänster står "Lägg till bilder" men rutan är vit! Sen laddar det bara hela tiden och det kommer inte vidare! Sååå trist! Imorse var det likadant men sen funkade det ett tag men nu går det inte igen! Jag har inte slut på bildplats för det har jag kollat!

Kan man sätta in bilder på något annat sätt där man inte behöver klicka på bildikonen?

----------------
Nu gick det att få upp sidan i min blomster-tips blogg men ojoj vilken tid det tog!!!

Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Jag hade samma problem men hittade en bra lösning. Jag öppnade först picasa webalbum. Där la jag in alla bilder. Sen gick jag in på bloggen o så när jag skulle lägga in bilder så klickade jag på den länken i sidan istället när jag hämtade bilder. Där låg dom bilder jag ville lägga in. Äsch, fattar du. Annars kan jag berätta mer noggrant om du säger till. /Knatten

    SvaraRadera
  2. Knatten..om du menar att du först klickar på bildikonen och får upp den rutan och sen klickar till vänser och hämtar hem bilden från Picasa så går det inte för mig. Jag får inte ens upp den rutan som man brukar få upp när man klickar på bildikonen...den är helt vit! / Irene

    SvaraRadera
  3. Men nu funkade det igen!! Efter en lång tid! Fungerer ...fungerer icke..fungerer...fungereer icke..hihi!! / Irene

    SvaraRadera
  4. Jo nog krånglar det alltid..har också skrivit om det...någon föreslog att skriva i Windows writer med bilder och allt..har inte testat men skall..och sedan lägga in..har också prövat Picasa men det strular också..säkert något strul..för en hel del har skrivit om det
    Ha det..Maria

    SvaraRadera
  5. Hej Irene!
    Alltså, jag arbetar och redigerar ofta genom Picasia, men sparar bilderna på min exhd, och minskar ner dem till webstorlek genom paint.Jag tycker det är ett OK sätt att arbeta på, även om det ibland kan gå trögt, för Picasia krånglar mellan varven.
    Ha det gott!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  6. Jag har hela tiden använt windows live till blogging. gillar den friheten det ger och går så mycket fortare. nu hittade jag också en bra 'tutor', se in på den här adressen;
    http://fixa-din.blogspot.com/2010/09/blogga-med-windows-live-writer.html
    Det är garanterat det lättaste sättet.

    SvaraRadera
  7. Förlåt mitt uttryck !! Det är härmed bevisat att det inte jag som inte kan nånting. Har strulat tillräckligt. Jag kan få fram en bild, sen är det stopp. Kom då på en bra grej för mig som begriper "nada". Lagt in bil, tvärstopp, går till annan sida, och sen tillbaka, då funkar det. Skall det verkligen behöva va så krångligt. Hade ju inte mer än hunnit lära denna efter haveriet på TB, så görs denna också om. Jag som bara använder datorn för skojs skull, klarar ju inte det. Måste man va IT-proffs för att fatta
    Kämpar vidare
    Ha det så gott

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.