lördag 16 oktober 2010

Dörrkransarna är fortfarande fina!

I
 mitten av september gjorde jag två höstdörrkransar. Det var första gången jag gjort kransar och då vet man ju inte hur länge de håller sig fina! Nu drygt en månad senare ser de fortfarande fina ut. Den är bara nyponen som har skrumpnat ihop lite:


Det som har hänt är att fåglarna har varit på den vänstra kransen och dragit bort en del mossa. Det syns inte på kransen att de varit där och rotat men nedanför kransen på dörrmattan ligger mossan de dragit bort!!
Idag har jag äntligen tömt den sista utekrukan! Så skönt att vara klar till slut! Nästa år ska jag inte planterara så mycket i krukor! Så känner jag i alla fall när jag håller på att ta rätt på allt..hihi!

Jag har också bytt header på bloggen...den översta bilden! Nu är det höst även i bloggen!
Ha en fin lördag!
Image and video hosting by TinyPic

6 kommentarer:

  1. Inte så mycket sådder - jag ska påminna dig till våren när det börjar klia i såtarmen.....hihi.
    Jag har också tagit in de sista 3 krukorna idag.

    Ha en fin lördag.

    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  2. Den verkar ju att hålla stilen ännu ett tag, snygg är den också. Ser att du bytt header. Skulle jag också göra, men eftersom jag och Hjalmar inte är överens, bestämde han att den gamla också skulle vara kvar. Är möjligt att jag kan klura ut det, men jag bryr mig inte så mycket.
    Ha de gott

    SvaraRadera
  3. Kransarna ser ju jättebra ut fortfarande och fin heder har du fixat till också.

    Idag åkte mina daliakrukor in i förrådet, har förståss bara tre. Har några med olika myntor i också men det ska få stå kvar ute.

    SvaraRadera
  4. Jättefina kransar. Vi gjorde ett par för några år sen och dom höll jättelänge. Snygga bilder i headern också. Ha en skön söndag.// Peter

    SvaraRadera
  5. Åh, Vilka vackra kransar!
    Kul att du ville vara med på min lilla utlottning!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Visst är kransarna fortf. jättefina. Nyponen ska väl var lite skrumpna ? Jag har minnsann osså fått in mina "sista" krukor-- Fuchior i går. Tur för i natt var det -5 gr.
    Ha det gott i solen ännu en dag hoppas vi!!
    Kram Ninne

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.