söndag 29 augusti 2010

Nu haver vi nätat........och blommande praktvädd!

D
et kom aldrig någon grävling i fällan....skönt! I fredags gjorde vi så att vi nätade in det mesta under altanen. Vi lämnade bara en öppning där vi satte fällan med öppningen inåt altanen. Hade funnits något under altanen så kunde han bara komma ut där fällan satt. Så har det stått hela helgen och ingen grävling blev fångad. Så vi kan ju inte ha något under altanen och idag nätade vi in den sista biten:


Det var längst till höger grävlingen gick in förut...

Nu har vi tagit bort fällan. Vilda djur i trädgården på natten så bryr jag mig inte så mycket. Nu kan dom i alla fall inte komma under altanen. Det känns jättebra!!

Nu blommar en sån söt praktvädd. Det är en ettårig blomma och den heter "Rose Queen":

Visst är den fin!

       Image and video hosting by TinyPic

4 kommentarer:

  1. Vilken fin praktvädd! Det finns så många fina vädd som blommar nu i kommunens krukor där jag bor. Vet du om man kan ta frön av dem?Frökapslarna ser ut som håriga kottar.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det inte fanns någon grävling under altanen! En så otroligt söt praktvädd, helt bedårande!
    Ha en trevlig vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin praktvädd! Jag köpte en förra året, och den skulle vara perenn, men den var stendöd i våras...trist för den var så läcker, och blommade med över hundra blommor. Och i år fanns deninte att köpa...

    SvaraRadera
  4. Underbar praktvädd ja! /zissi

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.