fredag 2 juli 2010

Lite rabattblomning...

V
ilken sommarvärme vi har nu! Jag håller mig helst i skuggan när det är så här varmt! Där sitter jag och tittar på alla blommor som blommar nu i mina rabatter!
Här kommer ett litet smakprov på en del av mina blommor:

Här blommar en vit pion, blå veronika, fingerborgsblomma och stjärnflocka!

Jag har praktlysing på en del ställen i min trädgård. Där får dom växa som dom vill och jag tycker dom är riktigt fina men man ska vara medveten om att dom gärna tar över där dom sitter.

Underbar blomning!

Polarblågull "Bilbo" har en härlig blå färg:

Så söt!

Ha en fin fredagskväll!
Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Tänk, när vi flyttade hit fanns det praktlysing i en rabatt, och jag som inte var trädgårdsintresserad fick död på den, pga vanskötsel...nu förstår jag inte hur det gick till, vet ju att den är ett "ogräs" till att sprida sig..;O) Den ser jättefin ut hos dig!

    SvaraRadera
  2. Vackert.
    Jag letar efter fingerborgsblomma i min trädgård. Satte några för två år sen, tror jag det var, men inte har dom förökat sej. Attans. Dom är så fina. Får väl köpa någon mer planta o skaka ut fröerna ordentligt eller..../Knatten

    SvaraRadera
  3. Polarblågull, är det en tredje i släkten ? jag har en låg som växer utöver ochen hög lapp..ett eller annat, som växer långt upp i höjden. Den här ser lite ut som en mellanting. Vacker blåfärg :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.