måndag 12 juli 2010

Liljor och mer vallmo...

J
ag har ju många liljor i min trädgård och nu börjar en del att blomma! I år har jag inte haft så många liljebaggar på dom. Andra år brukar jag varje dag plocka bort en massa men inte i år...så skönt!

Jag har bara namn på "Lollipop". De andra är okända!

Det blommar nya vallmo varje dag nu. Den här är en pionvallmo och heter "Huge Doubles". Den ska ha olika färger så det blir spännande att se vad de andra får för färger.



Okända vallmo!

Oj vilken värme vi har nu! Helt otroligt varmt! Lite regn skulle inte skada men ännu har det inte kommit någon!
Ha det nu bra i värmen!
Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Men åhh, så läckra vallmon! Vackra liljor! Kul, nu fick jag namnet på Lollipop, tack!
    Jag vill också ha regn, men det är bara hett, hett! Alla blommor åldras väldigt snabbt i värmen, lite tråkigt faktiskt!
    Ha det bra!
    //Margot

    SvaraRadera
  2. En lollipop har jag . Men den ser lite mystisk ut. Får se om det blir nåt. Kul med vallmo när det finns så stor variation på dem .Kram

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga liljor och vallmo. De två sista måste väl nån heta polkagris.Fint fotat. Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Så fina liljor och så spännande med vallmo som man inte vet hur de kommer att se ut!
    Ha det riktigt gott i väntan på regnet, som kommer förr eller senare!
    Christina

    SvaraRadera
  5. Pionvallmon var jättefin.
    Vilken käck klätterställning till växterna i ditt förra inlägg. Gillar stegarna du använt.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  6. Härliga liljor! Här blommar bara krolliljan och en orange (troligen brandliljan). Jag har faktiskt första gången i år sett (och klämt ihjäl) tre liljebaggar. Underbara vallmon! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  7. Ååå vilka fina liljor! Och vallmo också försås, framförallt den i mitten. =)
    /Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.