torsdag 15 juli 2010

En enkel vattenautomat och blomning av dagliljor, liljor, vallmo och Milla!

V
ad roligt att ni gillade användningen av mina näbbstövlar!
Nu när det är så här varmt går det åt en hel del vatten! Jag har ju många amplar och det är svårt att vattna dom utan att det rinner. Nu har jag fått ett tips på Odlas forum....en enkel vattenautomat av en plastpåse. Man tar en enliters plastpåse, fyller den med vatten och försluter med en påsklämma. Sen sticker man ett hål i botten på påsen med en potatissticka och sen ställer man påsen i ampelns mitt. Här kan ni läsa tråden på forumet: Klicka här  (nu hoppas jag att länken funkar)


Här har jag lyft upp påsen så att ni ska se hur sakta vattnen rinner ut!

Några dagliljor utan namn har börjat att blomma:



En till av mina liljor har också kommit i blom. Tyvärr har jag inga namn på den heller:


Sen blommar det ännu mer vallmo! Jag är så glad att jag har så många...dom är underbara:



Ja det är en härlig tid med med mycket blommande blommor!

Milla tycker det är skönt att sova på altansoffan:

Visst ser det skönt ut!
Image and video hosting by TinyPic

6 kommentarer:

  1. Det där var en riktigt bra ide´. Men har du nån koll på hur länge det dröjer för påsen att tömmas? Det gick inte att komma till forumet via din länk....Jätte vackra liljor. Kram

    SvaraRadera
  2. Fina dagliljor! Riktigt smart sätt att vattna amplar. Milla ser ut att verkligen njuta. Hälsn mimi

    SvaraRadera
  3. Fiffig ide med vattnet..som aldrig räcker till i krukor..va gått den lilla sussar på soffan
    Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset med plastpåsen, en smart ide:) Vackra foton är det som vanligt och Milla är söt som socker;( Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Vilket bra tips! Det skall jag komma ihåg.

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.