lördag 26 juni 2010

En okänd iris och en trött Milla!

N
u blommar en japansk iris (tror det är en sån) för första gången. Jag köpte den från Odla 2008 men det blev inte den irisen som jag köpte ser jag nu när den börjar blomma. Det skulle ha varit en Japansk iris "Lady in Waiting"...en ljus iris.
Den här blommar med en underbar blå färg! Väldigt fin men lite beviken blir jag när det inte är rätt! Sen har jag ju ingen aning om vad den heter!


Jag hoppas att det är en japansk iris i alla fall! Fin är den i alla fall!

Igår blev det inte mycket sovande för Milla! Vi var ju och tittade på när det dansades runt midsommarstången. Hon är så lätt att ha med. Sen är det så skönt att hon inte skäller något!
Sen när vi kom hem var hon sååå trött och hon somnade på soffan:


En utslagen hjälte...hihi!

Ha nu en skön midsommardag!
Image and video hosting by TinyPic

6 kommentarer:

  1. Hi hi vilken stil :) Vacker blomma. Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi det kostar på att festa om sig - lilla Milla.

    Ha en fin afton.

    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  3. Det är tufft med firande, Ozzie vilar med ut idag, fast han ligger inklämd mellan sofforna,,det var för varmt att ligga uppe..skön stil Millan har!

    Jag har med en sådan Iris köpt som en svart eller väldigt mörk ,,men min blev med sådan,är ju fin den med.Vet inte vad den heter.
    Ha en fortsatt go helg kram Monica

    SvaraRadera
  4. Tråkigt när beställningarna inte motsvarar förväntningarna, men det är tyvärr rätt vanligt. Nu var det ju ändå tur att den var så otroligt vacker, kanske kan du kontakta firman och få reda på namnet. Milla är ju hur söt som helst:) En trött men trygg och harmonisk hund som sover på det viset:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. En utslagen hjältinna! Så söt!
    En fin Iris också för övrigt, synd när man inte vet namnet men vacker ändå...

    SvaraRadera
  6. Så fin. Blå blommor är ju inte alltid så lätta att fotografera. Du har lyckats igen!
    Kram zissi

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.