lördag 5 juni 2010

En liten stentrappa!

J
ag har haft två stenar liggande i trädgård. Dom har jag tänkt skulle passa perfekt som trappsteg men det har inte blivit av för mannen att gräva ner dom där dom skulle vara! Idag var mellansonen här och jag visade honom stenarna. "Det fixar jag " sa han då och satte igång att gräva ner dom där trappstegen skulle vara. Han grävde ner dom ordentligt så det blev riktigt stadigt! Det blev perfekt!



Sen grävde han en liten rabatt på varje sida. Där planterade jag sen lite blommor som jag tog från trädgården. Det blev en blå japansk veronika på ena sidan och en rosa på andra sidan. Sen tog jag lite mossflox i olika färger! Vi får se om dom klarar sig!
Tack vännen för hjälpen idag! Kraaaam!!

Image and video hosting by TinyPic

9 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Jag älskar sten i trädgården. =)
    /Marie

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt det blev. Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  3. Snäll son och fint blev det!

    SvaraRadera
  4. Vilken bra hjälp du fick av sonen! Sten i trädgården gillar jag, alltid snyggt.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  5. Det blev ju jättefint! Det är bra när man har en stark son:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Sten i trädgården gillar jag! Fin liten trappa blev det. Skönt att sonen ställde upp och hjälpte. Ha en fin söndag, Petra B.

    SvaraRadera
  7. söt trappa med rabatterna vid sidan!

    SvaraRadera
  8. Så fint det blev. Åh vad jag älskar sten i trädgården.
    Tur att du har flera karlar att välja på då du behöver hjälp - jag menar om en strejkar finns det ju fler att tillgå.....hihi.

    Ha en fin söndagafton.

    Kram från en frusen norrlänning - kommer från stugan - kallt på vattnet - mulet ---- burrrrrr.

    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  9. Vilken bra ide, ska genast ut o leta sten. Har en nivåskillnad från köksträdgården ner till den blivande utökningen av köksträdgården, skulle vara jättesnyggt med en större trampsten där. Tack för tipset - Maloppa

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.