måndag 14 juni 2010

Blå stenfjärva och korallfärgad jättevallmo!

T
änk vad många olika perenner det finns. Många har man ingen aning om! Förra året sådde jag en perenn som heter Stenfjärva! Den hade jag aldrig hört förut! Nu blommar den och den är väldigt söt:


Den är ca 30 cm hög  

Nu blommar jättevallmon lite överallt i min trädgård. Det är mest den oranga men för första gången blommar en korallfärgad....så fin!

Här är den korallfägade vallmon överst i bild!

En bild närmare på skönheten!

Ja det är en härlig tid nu!
Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Ja, det finns verkligen många perenner. Vad fin Stenfjärvan är, ser ut att vara en stadig växt också. Det gillar jag :) Den måste jag läsa lite mer om.
    Ha det gott / Stina

    SvaraRadera
  2. Den fina stenfjärvan kan du va stolt över liksom jättevallmon. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  3. Underbar jättevallmo, men stenfjärvan var ju så fin i färgen! Jättevacker! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  4. Perenn vallmo är jätte snygga;) Stenfjärvan är en verkligt söt planta, den frösår sig men inte så farligt. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Jättefina vallmo och vad spännande det måste vara att så perenner. Jag blir sporrad varje gång jag hälsar på här hos dig. Kram

    SvaraRadera
  6. Din stenfjärva var en ny men mycket bedårande bekantskap. Misstänker du sår en hel del. Den blåfärgen tycker jag om, och blått tillsammans med orange ser så läckert ut!

    SvaraRadera
  7. Stenfjärvan har jag aldrig hört om tidigare, men den var jättesöt! Vacker blå färg!
    Jättevallmon är bara så vackra!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.