tisdag 20 april 2010

Nu har rådjuren varit hos mig...fyyyy!

N
u har rådjuren varit i min trädgård och knippsat av en massa tulpaner för mig! Usch sååå trist! Jag har aldrig haft problem med rådjuren men nu verkar det som dom hittat hit.
Så här såg det ut på flera av mina tulpaner:




Fyyy....sånt här är inte roligt alls! Jag hoppas nu att det får räcka med detta men dom kommer säkert tillbaks nu när dom hittat ett dukat bord!!
Jag tycker rådjur är jättefina djur men jag vill att dom ska hålla sig i skogen!!
Image and video hosting by TinyPic

20 kommentarer:

  1. Usch så tråkigt att få knippsat av dina tulpaner. Rådjuren är fina att se på men inte i trädgården. Hade fyra i skogskanten för ett tag sedan men vi har staket utåt så vi slapp dem.Hoppas blommorna kommer i allafall. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  2. Nää-ee. Inte alls roligt. Jag har än så länge inga problem med rådjuren här men rätt som det är så hittar dom väl hit oxå. Håller med om att dom är vackra...I skogen. /Knatten

    SvaraRadera
  3. Men fy så tråkigt!!
    Rådjuren är ju fina, men bara om dom håller sig i skogen!! Hoppas det blir några tulpaner som blommar iallafall!
    Ha det bra!!
    //Margot

    SvaraRadera
  4. Jag såg att även här har rådjuren varit och kalasat, inte mycket men några tulpanblad har de allt smaskat i sig. Har inte hjärta att bli irriterad över saken efter den vinter som rådjuren genomlidit.Många rådjur har strukit med i vinter men mina tulpaner de kommer tillbaka nästa år.
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Inte kul, du får köpa råodör eller blanda blodmjöl, ammoniak och vatten och sätta ut oasis bitar som är doppade i den äckellösningen. Det plus att jag satte upp en fågelskrämma i trädgården har hållit dem borta här.
    Lycka till

    SvaraRadera
  6. Nej, så snopet för dig! Det borde väl finnas mat på andra ställen för de små liven så de inte behövde klampa in i din trädgård så där utan lov.
    Fyy på er!
    Kram zissi

    SvaraRadera
  7. Vår dotter vissade ett kort av "hur fint det var med rådjur i trädgården" Dagen efter hade de käkat upp allt i rabatten. Numera tycker hon inte likadant. Hittils har vi varit förskonade från dem, kan bero på stängsel från skogssidan.
    Har tyvärr inget bra tips, hoppas de slutar snart
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  8. Vad tråkigt!Dessa förbaskade rådjur. Nu måste det väl finnas mat åt dem i skogen.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Usch så tråkigt. Hos oss kan vi inte ha tulpaner och krokusar pga rådjuren, och rosorna brukar ta stryk varje vår också. Inte alls roligt.

    SvaraRadera
  10. Kan inte Milla hålla dem på avstånd. Det brukar hjälpa med urin i kanterna av trädg. även guldvatten fr oss människor.. Men dotter min har samma problem så jag vet, men tyckter hon har fått lite mindre sen de skaffade hunden..
    Hoppas de ätit färdigt nu så du får ha resten i fred
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  11. oj så trist!!Hoppas resten av dina blommor får vara i fred nu iallafall.
    ha det gott /Berit

    SvaraRadera
  12. Verkligen tråkigt med skövlade blommor. Speciellt när man har väntat så länge på att det ska komma lite fägring efter denna hemska vinter.
    Det är inte lätt att stänga ute dem, du såg väl fotona på min baksida av huset där de står och smaskar i godan ro... Jag har ju också hund, rådjuren bryr sig inte ett skvatt att hunden finns här. De är inte rädda för varken hund eller människor. Bara att försöka skrämma bort dem när man har en möjlighet...

    SvaraRadera
  13. Nej fy, det där är inte roligt. Man blir så besviken. Nej i skogen ska de hålla sig. Kram

    SvaraRadera
  14. Nej. så trist!! Åh... när äntligen tulpanerna är på väg så blir de mat åt Bambi!!! Visst är rådjuren vackra... på håll. På nära håll är de fulla med fästingar minsann! Jag har sån tur att få behålla mina växter ovan jord, men under har sorkarna kalas på mina lökar och rötter.

    Vi har renoverat huset förut och vet nog vad vi ger oss in på. Men det brukar alltid bli jobbigare än man tror. Tänk bara när väggen mellan nya och gamla delen ska tas upp... jag bävar! Men kul är det i alla fall!!

    Ha en bra dag.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. Har inte haft besök av Bambi i min trädgård..även om det finns gått om dom häromkring..du får googla på förslag att hålla dom borta från dina tulpaner..Maria

    SvaraRadera
  16. Ja du det där känner jag igen.Vi har 3st rådjur som med jämna mellanrum kommer vandrande in i vår trädgård på jakt efter något gott att äta .Jag får lägga nät över alla tulpaner och krokusar annars så är de borta.Det värsta är att nu har de börjat bli så modiga att de först bara blänger på oss när vi försöker skrämma iväg dom och de kommer mitt på dagen .Söta men de ska vara i skogen inte mitt inne i villakvarteren

    SvaraRadera
  17. Ja dom hittade till dej med. Hungriga rackare i år. Ser ut likadant här Ha det bra ändå Kram Ylva

    SvaraRadera
  18. Fy vilken besvikelse. Man gläd så när man ser tulpanerna sticka upp och tror ju att man ska få se dem i blom också.
    Jag tycker också att Rådjuren är så fina - men på avstånd. De tycker säkert att du är snäll som dukat upp så gott.
    Ha en fin dag.
    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  19. Nej! usch och fy vad tråkigt =( hoppas nu resten får vara orört!

    SvaraRadera
  20. Tack för tipset om PhotoScape, det var just det jag andvände till valpbilderna men det tog länge innan jag hittade ett program jag klarade av, jag skulle ha frågat dig från början. Vilka underbara bilder du har, särskilt blåsipprna gillade jag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.