måndag 22 mars 2010

Lite blomfägring inne...

J
ag längtar så efter lite blomfägring. Det är tur att man kan köpa sånt när man blir sugen på det. Igår såg jag en sån söt krukväxt när jag var och handlade. Det stod bara Lovebells på den men den kostade bara 29.90 så den fick följa med mig hem. Så här söt är den:

Visst är den söt!

Nu har jag googlat på namnet Lovebells och hittat att den heter Kalanchoe manginii och är en fetbladsväxt. Det kan man också se på bladen.

I helgen kom mannen hem med en härlig bukett tulpaner till mig ...i en massa härliga färger;

Så vackra och frasiga!


Ja det är tur att det finns vackra blommor att köpa nu när man längtar sååå efter dom!
 Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Härligt med blomster.... Får nog åka o trösteköpa lite imorgon ;-) Love Bells var fin!

    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Kalanchoen är jättesöt - betydligt roligare än sina vanligare släktingar våreld och höstglöd....
    Visst är det underbart med färg! Jag har bara en brudorkidé som blommar här - men det har den å andra sidan gjort sedan jag fick den för två månader sedan. =)
    Ha det bra
    /Helen

    SvaraRadera
  3. Jag måste nog trösteköpa jag också - i väntan på våren. Så söt Kalanchoe och vilket vackert namn - Love Bells.
    Vilken färgglädje i tulpanerna - mannen vet hur han ska glädja dig - jättefin.

    Ha en bra kväll
    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  4. Det är väl skönt att få "tröstköpa". Man blir så glad av en ny blomma ibland. Vilka fina foton du har. Kram,Agneta

    SvaraRadera
  5. Superfin Tulpanbukett!!!!!! Men 'Lovebells' var inte heller fy skam.

    SvaraRadera
  6. Åhhh...den söta krukväxten har jag haft en gång men jag tror jag vattnade den till döds ...:)
    Tjing
    Monica

    SvaraRadera
  7. ja lovebells var underbara..vilket fint namn på den!!
    Ha det gott /Berit

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.